Rötar eden havayolu şirketleri yolcuya bedel ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden Yolculara Tazminat Müjdesi

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), uçuşu geciken yolcuların artık tazminat alma hakkına sahip olduğu yeni bir yönetmelik değişikliğine gitti. İç hat uçuşlarında 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise 600 Avro’ya kadar tazminat ödenmesi kararlaştırıldı.

Yolcu Hakları Güvence Altında!

SHGM, Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelikte yapılan değişiklikle, uçuşları rötar yapan yolcuların haklarını korudu. Artık yolcular, planlanan varış noktasına 3 saatten fazla sürede ulaşmaları durumunda tazminat alma hakkına sahip olacaklar.

Tazminat Tutarları Belli Oldu

Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, yolcuların alabileceği tazminat miktarları şu şekilde belirlendi:

  • İç hat uçuşları: 100 Avro,
  • Dış hat uçuşları:
    • 1.500 km veya daha kısa uçuşlar için: 250 Avro,
    • 1.500-3.500 km arası uçuşlar için: 400 Avro,
    • 3.500 km’den uzun uçuşlar için: 600 Avro.

Tazminatların Türk Lirası karşılığı, ödeme yapılan günün Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak.

Yolcuların Hakları Daha Güçlü Korunacak

Yapılan düzenleme ile artık teknik ya da operasyonel nedenlerle yaşanan uçuş gecikmeleri sonucu oluşan mağduriyetler de tazmin edilecek. Bu düzenleme, yolcuların haklarının daha güçlü bir şekilde korunmasını sağlayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

esenyurt escort
beylikdüzü escort
istanbul escort
bahçeşehir escort
bakırköy escort
şirinevler escort
şişli escort
esenyurt escort
avcılar escort
beylikdüzü escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
beylikdüzü escort
taksim escort
bakırköy escort
beylikdüzü escort
Ümraniye Escort
Ataşehir Escort
Maltepe Escort
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxx